Световните социални мрежи са много на брой, а знаете ли колко са Българските? Мисля набързо да ви запозная с четири български интернет социални мрежи, които стартираха съвсем наскоро у нас.
Социалните мрежи са добра възможност за хората, които искат да популяризират дейността си чрез фирмения си интернет сайт или блог, да привлекат бързо и безплатно определен брой (няколко десетки, няколко стотици, защо не няколко хиляди) посетители на страниците си.
Може да се пише много за социалните мрежи – как точно се работи с тях, какви са ползите от употребата им, как да се представяме по-добре в социалните мрежи и т.н. Тук няма да ви занимавам с тези неща, просто ще ви насоча към четирите мрежи и ще ви оставя да експериментирате сами.
Само една малка скоба – не си мислете, че социалните мрежи се използват само от интернет-маниаци или тийнейджъри, например.
Напротив – в чужбина социалните мрежи са обект на особено ухажване от страна на голям брой известни, големи корпорации, които използват различни методи да попадат на първа страница, особено на водещите социални мрежи. Тези корпорации отдавна са разбрали силата на социалните мрежи и ползите, които могат да извличат от тях.
А сега, ето кои са четирите социални мрежи в България:
1. Svejo.net
Svejo.net е може би първата социална мрежа с изявена активност у нас.
Вижте повече за Svejo.net.
2. Dao.bg
Dao.bg стартираха в началото на Септември 2007г. Те се прочуха със състезанието яицазимитпо лъгуг.
Вижте повече за Dao.bg.
3. Lubimi.com
Lubimi.com е социална мрежа от по-различен тип спрямо Svejo.net и Dao.bg. Това е мрежа за т.нар. “социален букмаркинг” – подходяща за интересни статии от корпоративни блогове.
Вижте повече за Lubimi.com.
4. Ping.bg
Ping.bg е най-новата социална мрежа у нас. По своята същност е сходна със замисъла на първите 2 мрежи по-горе, но предлага и редица новости и интересни опции.
Вижте повече за Ping.bg.
Според мен е необходимо известно време, за да се проследим как ще се развият всички тези социални мрежи и кои от тях ще придобият по-сериозно влияние. Междувременно, нищо чудно да се появят и нови социални мрежи.
Ето защо, ако искате вашият фирмен сайт или блог да се посещава от повече хора, обмислете внимателно какво съдържание (каква история, информация, новина, съвет) можете да предложите на интернет читателите, след което смело използвайте всички мрежи.
Успех в популяризирането на вашата дейност чрез социалните мрежи.
Социалните мрежи в България
- larry
- Site Admin
- Мнения: 440
- Регистриран на: Чет Яну 01, 1970 2:00 am
- Местоположение: Някъде в Интернет...
- CONTACT:
Стартира уникална българска социална мрежа
Стартира бета версията на уникалната българска социална мрежа http://www.Fanopic.com, в която фенове ще могат да споделят емоции, да изразяват себе си и да се запознават с хора, които харесват същите неща като тях.
Основната цел и мисия на http://www.Fanopic.com е да обедини хората по интереси, да улесни общуването помежду им и да обогати знанията им с най-актуалната информация по забавен и достъпен начин.
Услугата е предназначена не само за феновете, но и за всички, които искат да се информират, забавлявайки се.
Това са хора, които са социално активни, образовани и динамично устроени. Те обичат да се информират в дълбочина, да изразяват себе си и да се социализират, като използват съвременните средства и технологии за масова комуникация.
Днес хората са медия и над 70% от съдържанието в световната мрежа е създадено и се контролира от тях.
"Една от основните ни цели бе да създадем място, в което феновете на различни неща сами да могат да организират знанията и информацията, с която разполагат, по забавен и интерактивен начин.
Така те ще могат едновременно да се забавляват и да научават нови неща", каза Богомил Илиев, директор "Нов бизнес и иновации" в "Нетинфо" АД.
Искаме освен общуване, да предоставим условия за споделяне на знания, като сайтът бъде максимално полезен за всеки един от нас, допълни Илиев.
До момента има създадени над 360 теми, разделени в повече от 20 категории.
На сайта има над 10 хил. снимки, 3 хил. видео клипа и повече от 2 хил. връзки към статии.
Истинските фенове могат да получат публично признание за усилията си и за публикуваните от тях материали от другите хора в темата.
Независимо от какво се интересува, всеки може да прочете най-актуалната информация, да зададе въпрос към всички или пък сам да създаде тема, в която да сподели емоциите си.
Създателите на Fanopic Явор Иванов, Станислав Божков и Богомил Илиев имат амбициите социалната мрежа да привлече хора от цял свят, тъй като в началото на 2010 г. страницата ще излезе на английски.
Източник: http://www.vesti.bg/
Основната цел и мисия на http://www.Fanopic.com е да обедини хората по интереси, да улесни общуването помежду им и да обогати знанията им с най-актуалната информация по забавен и достъпен начин.
Услугата е предназначена не само за феновете, но и за всички, които искат да се информират, забавлявайки се.
Това са хора, които са социално активни, образовани и динамично устроени. Те обичат да се информират в дълбочина, да изразяват себе си и да се социализират, като използват съвременните средства и технологии за масова комуникация.
Днес хората са медия и над 70% от съдържанието в световната мрежа е създадено и се контролира от тях.
"Една от основните ни цели бе да създадем място, в което феновете на различни неща сами да могат да организират знанията и информацията, с която разполагат, по забавен и интерактивен начин.
Така те ще могат едновременно да се забавляват и да научават нови неща", каза Богомил Илиев, директор "Нов бизнес и иновации" в "Нетинфо" АД.
Искаме освен общуване, да предоставим условия за споделяне на знания, като сайтът бъде максимално полезен за всеки един от нас, допълни Илиев.
До момента има създадени над 360 теми, разделени в повече от 20 категории.
На сайта има над 10 хил. снимки, 3 хил. видео клипа и повече от 2 хил. връзки към статии.
Истинските фенове могат да получат публично признание за усилията си и за публикуваните от тях материали от другите хора в темата.
Независимо от какво се интересува, всеки може да прочете най-актуалната информация, да зададе въпрос към всички или пък сам да създаде тема, в която да сподели емоциите си.
Създателите на Fanopic Явор Иванов, Станислав Божков и Богомил Илиев имат амбициите социалната мрежа да привлече хора от цял свят, тъй като в началото на 2010 г. страницата ще излезе на английски.
Източник: http://www.vesti.bg/