Хардуер: Масово налагане на 3D мониторите

Новини от света на компютърните и високите технологии.
Post Reply
Аватар
larry
Site Admin
Мнения: 440
Регистриран на: Чет Яну 01, 1970 2:00 am
Местоположение: Някъде в Интернет...
CONTACT:

Хардуер: Масово налагане на 3D мониторите

Мнение от larry » Нед Авг 22, 2004 9:30 am

Тази година месец август се оказа богат на събития, свързани с 3D-визуализацията. След като Sharp представи свой 3D-монитор, предназначен за масовият потребител, Kodak също изнася информация за разработката на свой “автостереографичен” дисплей. На конференцията SIGGRAPH 2004, състояла се от 8 до 12 август в Лос Анжелис, компанията съобщи за разработката на 3D-дисплей от ново поколение и изнесе по-подробна информация, включително и предполагаемите срокове за завършването й. По предварителни данни новият дисплей ще бъде представен на изложбата iGame Expo, която ще се състои в дните 10-12 септември в Ню Йорк.

Компанията не дава пълна информация за принципа на работа на дисплея. Известно е, че в него се използва Kodak Monocentric Optics System, която позволява пет пъти да се повиши яркостта на изображението и едновременно с това да се осигури ергономичен и компактен дизайн. Разработената от инженерите на Kodak система, за разлика от някои аналози, не изисква затъмняване на помещенията и може да работи при нормална дневна светлина. Технологията дава на потребителя възможност да избере най-добрата гледна точка и да работи, без да изпитва дискомфорт. При постигането на това не е направен компромис с резолюцията на монитора. Известно е също, че системата се състои от интегрирани като един модул два течно-кристални дисплея с висока резолюция (това изисква и два източника на видеосигнал, естествено), система от огледала, а също и специална система от лещи, благодарение на която се създава стереоефектът.

В момента в системата Kodak 3D Stereo Display се използва видеокарта nVidia Quadro FX 1000 AGP в режим 1280х1024. Зрителното поле е 450х360. Технологията, използвана в дисплея, може да работи и в други режими, например - XGA и SXGA, а също и върху дисплеи с други размери на екрана. Системата поддържа plug-and-play, съвместима е с различни стандарти за графика и видео и може да работи на платформи PC, Mac или SGI. 3D Stereo Display Kodak дава възможност да се получи стереоизображение като се използват какви да е видеокарти, поддържащи DirectX, Direct 3D или OpenGL, се казва още в съобщение, публикувано на сайта на производителя.

Изображение

Post Reply